Thursday, March 28, 2013

PUBLIKA || Weekend bersama My Lovely Sistah

Hari Sabtu lepas...
kakak kesayangan sampai daripada JB. Kami ada jemputan perkahwinan anak sepupu kami di De Palma Ampang malam itu.



Kami 3 beradik ketara berbeza, namun aku adalah kombinasi mereka berdua. 
Unik bukan?


Kalau dah jumpa kakak aku yang sorang ni, memang rumah aku jadi gamat. Hadir majlis perkahwinan sepupu pun kami jugak yang tetap menarik perhatian tetamu. 
Kecohrable tak habis habis.
Maharaja lawak pun malas nak gelak dengan perangai kami.

Ada ada saje bahan yang kami bahankan. Gelak ketawa toksah kire.
Aku rasa, aku belajar bahankan orang daripada dia. eh yea ke?
kalau tahu kakak aku bagi statement macam ni tentang dia...pasti dia jerit kuat pada aku, 
padahal aku duduk sebelah dia aje :))). 

Apa pun keadaannya, aku sayang kakak kakak aku. Tak kire la apa yang aku pernah belajar dan di pernah ajar aku. 

Ahad, 
kami rancang nak ke KL tower. Jalan jalan amik gambar dan menikmati makanan di restaurant berpusing di sana. Tapi hari HUJAN. Tak best kalau berposing dalam hujan kan.Aku tak pernah ke sana. Best ke?

Maka, niece aku bawak kami ke Publika. Independent art mall di kawasan Hartamas dan Solaris.
Kat sini bole di katakan brand berjenama biasa biasa kite dapati di Midvelly atau One Utama . Tiada ye.
Yang banyak bole di lihat di sini, barang2 antik, barangan seni, bagi mereka yang berotak kreatif. Sile la henjoykan diri anda di sini.

Kadang kala, laungan puisi dan sajak akan kedengaran jua di public stage di luar bangunan. 



Semuanya independent shop dan art gallery. 
Kepada remaja yang gemarkan lepak santai berseni bole la bawak famili ke Publika, di Hartamas.
Orang tak ramai. Tapi makan makan di Bens sedap.Kak nun suke. Masok kedalam supermarket Big beli buah buahan segar pun kak nun suke. Gaya hidup yang kak nun gemari.

bersama anak buah ku..Naim the Bruno Masai dan abang 
serta Fawa.
Mereka adalah kombinasi mak atuk, atuk, bapak, mak, akak aku dan aku
walauweiii...sengal segala kadang kala tapi penyayang. Bole gitu?
Pendek cerita, keluarga ku is keluarga bahagia

Petang Ahad, Kakak aku paling sulung suruh aku dan kakak halang kakakku nak balik JB.
Argh sudah! apa kes pulak ni?

ngok ngek ngok ngek adik beradik..rupenya ada hal tandatangan tanah hasil pemberian arwah atuk yang tak sudah2 nak di selesaikan. Tanda tangan artis di perlukan. Auw! kalau tak..tak hado wang la jawabnya.

Keadaan abang dan kakak dah semakin meningkat usia...menjadikan aku dan kakak gelak tak tentu hala..mata masing2 dah tak nampak, ada yang rabun jauh, ada jugak yang rabun dekat, Termasok la diri aku.
Artist hampir buta pun ada..hahahahah kalau tak pakai spek terus tak nampak hape.

Selesai sesi sign menyain surat tanah ke hape ntah, aku bawak balik kakak ke rumahku.
Aku nak belanje anak buahku Si bruno masai sempena SPMnya yang banyak A. Malangnya kedai makan yang aku target nak menjamu selera tutup awal pule.

Akhirnya kedai makan  tak fofular di Bangi menjadi pilihan makan malam siakap stim dan udang celup tepung bersama.
Tepat jam 1pagi baru kakak abang dan anak2 buahku bertolak balik ke JB.
Ntah bile kite dapat bertemu lagi ni?????

dah start rasa rindu semula,
Kak nun &____%


Happy life project *** Alhamdulillah, order untuk product product Unicity masih ada setiap bulan. 
Terima kasih customers!








No comments:

Post a Comment