Monday, February 18, 2013

MERAH | Datin bagi Angpow

Semalam Isnin, aku mula bertugas semula di pejabat.

Semangat nak mula bertugas selepas cuti panjang mengalahkan ah soo beraya cine, memang mencabar tahap kerajinan aku untuk mulakan kerja seikhlas hati.

Tibe tibe dengar bunyik riuh miuh kat tempat sanun, aku terima communicator message dari adik comel.
"dapat angpow ..woohooo" kata dia
"mana? sape bagi? mana? kenapa ahkak tak dapat?" tanye aku bertalu2..angpow tu! giler apa tak mahu angpow
"kejap lagi sampai la...eh eh mamat ni bole tanye who are u?...aduhaiii" kata dia
"tepuk dahi saya" tambah dia lagi

"sapa? mangkuk tu tak kenal Datin ke?" tanye aku rasa malu....eh aku pulak yang malu tak pasal pasal. macam aku yang ada title Datin..waaaaaaaahaks.

dari belakang ku Datin hulur..
"whats ur name?" tanye Datin
"Lola anak jaafar" jawap aku sopan..{bukan jawapan sebenar yea..lakonan semata haha}
"happy new year to you..good luck and..whoaaaaa"... {mata Datin memandang Service Award cert yang aku sengaja letakkan atas meja}
"yeah...since the old company..thank u Datin" balas aku bangga sambil membiarkan Datin berlalu ke meja di hadapanku.
how long you been working with this company? tanye Datin pada mahluk di hadapanku
"longer than her..more than 10  years" jawab mahluk

dalam hati aku ...
mahluk ni memang tak nak kalah sokmo
{rolling rolling eyes}

xoxo
Kak nun







No comments:

Post a Comment